En iyi Facebook Fan Sayfası Kampanyaları

Tüm markalar son zamanlarda Facebook kampanyalarını çok önemser oldu ve Facebook Hayran Sayfaları çalışmaları ciddi paralar yatırdı.

Özellilkle listenin ilk 3 sırasında yer alan “Make a Wish Fundation – Bir Dilek Tut Vakfı” kampanyalarının arkasında çok büyük bir yardım vardı. Toplanan gelirle birlikte 20 okula 500.000$ bağış yapıldı.

Pazarlama amaçlı Facebook sayfalarındaki hayran sayısını artırmak bir marka için en önde gelen işlerden biri haline geldi. Facebook Hayran Sayfasına ne kadar çok kişi kazandırılırsa, viral yolla markanın ismini o kadar çok duyurabilme olanağı elde ediliyor. Burada önemli olan kazanılan hayran kitlesinin neden o sayfaya geleceği… Burada da sosyal medya temalı popüler Facebook kampanyaları ön plana çıkmakta.

Kohl’s

Kohl’s Mağazası Facebok hayranlarının oyları ile çeşitli okullara 10 milyon dolar verdi. En çok oy alan ilk 20 okulun her birine 500.000$ verdi. Kohl’ün Facebook sayfasında ki hayran sayısı kısa bir sürede 1 milyonu geçti ve şuanda da Facebook Fan Sayfasında yaklaşık 6.5 milyon kişi barındırmakta. Kohl bu kampanya ile kendisinden söz ettirmeyi başardı ve bu başarının ardında tabii ki de yüksek bir maliyet bütçesi yer almakta.

Target

Geçtiğimiz yılın Şubat ayında, popüler bir mağaza olan Target firmasının yaptığı açıklamaya göre 1 milyon $ bağışın nereye yapılacağının kararını Facebook hayranlarına bırakacağını duyurdu. “Super Love Sender” uygulaması ile hayranlarına sürekli güncel haberlerini yolladı. St Jude Çocuk Araştırma Hastanesi kazanan yer oldu ve firma buraya 1 milyon  $ bağış yaptı. Bu kampanyayla Target’ın Facebook Hayran Sayfası büyük bir patlama yaptı.

Ford Explorer

2011 yılının sosyal medya kampanyalarının başında gelen; Amerikan araba markası Ford`un yaptığı kampanya oldu. Ford Explorer hakkında detaylıca bilgi verilebilmesi için Facebook Fan Sayfası açıldı ve bu araç, autoshow fuarlarından ziyade ilk olarak Facebook Hayran Sayfasında sergilendi. Aynı zamanda Ford’un Facebook Hayran sayfasını beğenenlerden 1 kişiye de Explorer modelinin hediye edileceği sözü verildi. Bu kişi rastgele seçildi ve Ford Explorer aracını kazanmış oldu.

Bing & Farmville

Microsoft`un arama motoru olan Bing`in yaptığı Farmville oyununda sanal para verme kampanyası onlara başlangıç için yarım milyon yeni üye kazandırdı. Farmville ile anlaşan firma oyuna katılan üyelere beğenme – like karşılığında Farmville parası verilmesi oyun hastaları için kaçınılmaz br fırsat oldu ve Bing’in Facebook Fan Sayfası bu kampanya ile çok hızlı bir şekilde büyüme elde etti. Aynı zamanda Microsoft da kendi sayfasındaki üyeleri Zynga`nın geliştirdikleri yeni oyunlardan ve güncellemelerden haberdar etti.

Papa John’s Pizza

İlk pizza zincir mağazası olan Facebook kampanyası 2011`in son aylarında Papa John’s Pizza tarafından yapıldı. Facebook hayranlarının kendi istedikleri özel pizzaları üreterek yaptıkları yarışma çok ilgi topladı ve hem satışların hem de Facebook sayfasındaki hayran sayılarının sürekli artması sağlandı. Yarışmada, hayranlardan bu şirket için yeni bir pizza bulmaları istendi ve bu kampanyadan çok başarılı sonuçlar elde edildi.

IKEA

Ikea firması Gordon Gustavsson isimli açtığı Fcaebook hesabına 2 hafta aralıklarla 12 fotoğraf ekledi ve o fotoğraflara kendisini ilk etiketleyen kişilere o fotoğraftaki oda takımı hediye etti, sonuç mu buyrun izleyin 🙂

, , , , , , , , , , , , , , ,

  1. Yorum bırakın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: